78f1938c7c29fbab23e26643785abe84_L  

其實很早就想要介紹這位電子音樂界的英倫女歌手,但一直找不到機會。介紹她的文章、歌詞翻譯之多,族繁不及備載,另外一首“燃燒”也已經出了半年,所以我只好忍痛跳過。

 

她呈現出來的音樂,有種讓人融化的魅力。

 

愛莉格早早就已經和三大電音才子合作過,如Zedd 的“掉入空中”,Calvin Harris的“我需要你的愛”,和Skrillex的“山峰”。

這次的“天啊,阿呀”,再次展現她音樂的迷人魔力,讓我們一起感受,跳入愛情旋窩的那種愛恨情仇。

Goodness gracious

 

歌詞

我失去了信號離你遠去
我在太陽發誓,會在雨天將你救起
鬆開絞索,放開繩子
我知道如果放開就回不來

我一直呼喊你的名字
我想近近地抱著你
但我從不覺得羞恥
所以我在晚上叩你
我想近近地抱著你
卻不想抱緊到讓你無法喘息

天啊!我似乎沒辦法停止
打電話給你
打電話給你
只想一直爬到你臂膀

我發現了弱點,而且利用了它
我在星星上發誓,會把你留在身旁直到天亮
我搖晃著頭昏,所以我永遠不會知道
你說過如果你走了,就不會回來

我自私地把你拉回懷中
我不覺得我會知道,因為我根本不知道我自己
我會一直打電話給你
打電話給你
打電話給你

I lost a signal and put you away
Swore upon my sun I'd save you for a rainy day
Loosened the noose then let go of the rope
I know if it's never coming back it has to go

I keep calling your name
(I keep calling your name)
I wanna hold you close
But I never wanna feel ashamed
So I keep calling at night
(I keep calling at night)
I wanna hold you close
I just never wanna hold you tight

Goodness gracious I can't seem to stop
Calling you up
Calling you up
Just to keep crawling to your arms

I found the weakness and put it to play
Swore upon the stars I'd keep you till the night was day
Shake my head dizzy so I'll never know
You said if you're never coming back you have to go

Pulling you back into my arms so selfishly
I don't think I understand
Cause I don't really know myself
I keep calling you up
Calling you up
Calling you up
Calling you up
Calling you up

----

同場加映

artworks-000061010936-ny0u1c-t500x500

燃燒

  

 

Summit - Skrillex ft. Ellie Goulding  

Summit

呼~~吸~~

一個安靜的心在地下跳躍

承受那還未找到的重量

如果你可以聽見我,為何你無法想起?

關心這一切的,我是唯一。 

Breathe, Breathe Breathe, Breathe

A silent heart ticking under the ground
Taking the weight of which has yet to be found
If you can hear me now, why don't you recall?
I was the one who cared after all

-----

Ellie_Goulding_Lights_Cover_art  

Light

 

I need your love

calvin-harris-ellie-goulding-i-need-your-love  

 

arrow
arrow

    電子業DJ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()