Avicii_Wake_Me_Up_Official_Single_Cover  

Wake mu up

天才Tim Berg, Avicii 這首剛聽到的時候,我還不相信是他的作品,他竟然把觸角伸到Indie rock, folk, 或者說是country之類的音樂了,原本很懷疑他這首會不會太突破了而搞砸他的招牌。但事隔一個月,證明了他的實力不止可以將EDM滲透到流行樂,更跨到了另類搖滾去了,重點是這首歌的意境,還是那麼讓人沈迷,MV裡面除了Xperia廣告打很兇很瞎以外,其他像是收錄了他在Ultra music festival的表演,最重要的就是他有了他自己的圖案(很像AV的縮寫)。

Avicii - Wake Me Up ft. Aloe Blacc  

或許也順便告知了他的新專輯"True"要問世。 

 

經歷黑暗中那條路
隨著內心指引領導
不知旅程結束何處
但我知道啟程何處
人們告訴我
還太年輕無法清楚
人們述說我
過去被夢迷惑束縛
生命如此即逝稍縱
如果我不睜開雙目
恩這對我倒也不錯

所以結束請叫醒我
當我更加聰明成熟
一直想要找尋自我
沒發現已迷失困惑

嘗試扛起整個宇宙
但是我卻只有雙手
希望可以世界敖遊
卻連一點計畫沒有
希望能夠年輕永久
不必畏懼閉上眼球
人生遊戲大家參與
 
愛是你我一生所求

 

Feeling my way through the darkness
Guided by a beating heart
I can't tell where the journey will end
But I know where to start
They tell me I'm too young to understand
They say I'm caught up in a dream
Life will pass me by if I don't open up my eyes
Well that's fine by me

So wake me up when it's all over
When I'm wiser and I'm older
All this time I was finding myself
And I didn't know I was lost

I tried carrying the weight of the world
But I only have two hands
I hope I get the chance to travel the world
But I don't have any plans
Wish that I could stay forever this young
Not afraid to close my eyes
Life's a game made for everyone
And love is the prize

 

 

 
arrow
arrow

    電子業DJ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()